polje: pravo
grana: europsko privatno pravo
potpodrucje: pravo zaštite potrošača
sredstva pogodna za sklapanje potrošačkoga ugovora bez istodobne fizičke nazočnosti trgovca i potrošača na jednome mjestu
Izvor: ZZPsredstva pogodna za sklapanje potrošačkoga ugovora bez istodobne fizičke nazočnosti trgovca i potrošača na jednome mjestu
Rod: nema
Vrsta riječi: višerječni naziv
Definicija pojma sredstva daljinske komunikacije preuzeta je u čl. 37. st. 1. Zakona o zaštiti potrošača iz čl. 2. st. 4. Direktive 97/7/EZ. Čl. 37. st. 2. Zakona o zaštiti potrošača navodi popis sredstava daljinske komunikacije koji je preuzet iz Priloga I Direktive 97/7/EZ, a obuhvaća, između ostaloga, adresirane i neadresirane tiskane materijale, standardna pisma i dopisnice, tiskane promidžbene poruke s narudžbenicom, katalog, telefon s ljudskim posredovanjem i bez njega, radio, videofon, videotekst, telefaks, televiziju, a obuhvaća i internet i elektroničku poštu koje Prilog I Direktive 97/7/EZ ne navodi. Iako je definicija sredstava daljinske komunikacije iz čl. 2. toč. 7. Prijedloga Direktive o pravima potrošača (COM(2008) 614 final) odgovarala definiciji iz čl. 2. st. 4. Direktive 97/7/EZ, u prvome čitanju u okviru redovnoga zakonodavnog postupka usvajanja Direktive o pravima potrošača, predloženo je brisanje spomenute definicije, koje je prihvaćeno u tekstu Direktive 2011/83/EU Europskoga parlamenta i Vijeća od 25. listopada 2011. o pravima potrošača. Prema prijedlogu izmjena u preambuli Direktive o pravima potrošača spominju se određena sredstva daljinske komunikacije i povrh toga utvrđuje se da trgovčeve internetske stranice koje navode određena sredstva daljinske komunikacije nisu organizirana prodaja na daljinu ili shema pružanja usluga.