uvjeravanje

polje: filologija

grana: opće jezikoslovlje (lingvistika)

potpodrucje: pragmalingvistika

projekt: Hrvatsko jezikoslovno nazivlje (JENA)


Definicija

uporaba jezičnih sredstava radi navođenja slušatelja na prihvaćanje mišljenja koje govornik zastupa ili koje govorniku donosi korist

Radna definicija

uporaba jezičnih sredstava radi navođenja slušatelja na prihvaćanje mišljenja koje govornik zastupa ili koje govorniku donosi korist

Istovrijednice (prijevodi)
Engleski:
persuasion
Njemački:
Überzeugung
Francuski:
persuasion
Ruski:
убеждение
Gramatičke informacije

Rod: srednji

Vrsta riječi: imenica

Sinonimi i varijante
Dopušteni nazivi:
persuazija
Napomene

Između jezične manipulacije i uvjeravanja granica nije uvijek jasno utvrdiva, a određuje se prema primatelju poruke te kontekstu u kojemu se poruka ostvaruje. Pri uvjeravanju primatelj ima mogućnost sam odrediti hoće li vjerovati poruci i djelovati u govornikovu korist, a pri manipulaciji takva mogućnost izostaje. Reklamni i politički diskurs najčešći su oblici javne uporabe jezika koji se temelje na jezičnoj manipulaciji i uvjeravanju.

Informacije
  • Broj: jednina
  • 0 komentara
  • 0 lajkova
  • Dodano: 14.05.2020
  • Ažurirano: 08.11.2022
Natrag na pretragu Početna stranica