polje: filologija
grana: opće jezikoslovlje (lingvistika)
potpodrucje: glotodidaktika
poznavanje i sposobnost uporabe gramatičkih resursa kojega jezika
Izvor: ZEROJ (2005.)poznavanje i sposobnost uporabe gramatičkih resursa kojega jezika
"Za razvoj gramatičke kompetencije neizvornih govornika hrvatskoga jezika važna su sva postojeća opća znanja o procesu ovladavanja drugim i stranim jezikom, zatim specifična znanja o ovladavanju hrvatskim kao drugim i stranim jezikom te znanja o prvim oblicima međujezika. Istraživanja o procesu ovladavanja jezikom ne bave se ujedno i osmišljavanjem jezičnih nastavnih programa, ali se neka od njih bave prilagođavanjem jezičnoga unosa različitim kategorijama učenika u različitim nastavnim i inim kontekstima. Ona donose vrijedne spoznaje o progresiji poučavanja i o vremenskoj raspodjeli morfosintaktičkoga gradiva u jezičnoj nastavi, kao i o odnosu morfosintakse i značenja pojedinih riječi i izraza, s komunikacijom kao primarnom potrebom i komunikacijskom kompetencijom kao glavnom svrhom jezične nastave."
Izvor: Udier (2013a)Rod: nema
Vrsta riječi: višerječni naziv
Gramatička kompetencija sposobnost je razumijevanja i izražavanja značenja proizvodnjom i prepoznavanjem pravilno složenih fraza i rečenica u skladu s tim pravilima (za razliku od njihova memoriranja i reproduciranja u obliku gotovih formula).