polje: povijest umjetnosti
grana: povijest i teorija likovnih umjetnosti, arhitekture, urbanizma i vizualnih komunikacija
projekt: Pojmovnik klasične arhitekture
slobodnostojeća antička grčka skluptura bezbradoga nagog mladića koja se pojavljuje u arhajskome razdoblju
slobodnostojeća antička grčka skluptura bezbradoga nagog mladića koja se pojavljuje u arhajskome razdoblju
Rod: muški
Vrsta riječi: imenica
Kurosi su bili inspirirani staroegipatskim kipovima. Isprva su bili brončani i manjih dimenzija (od početka 7. st. pr. Kr.), a kasnije mramorni i često u nadnaravnoj veličini (kraj 7. i početak 6. st. pr. Kr.). Obično stoje frontalno i uspravno, s jednom nogom u iskoraku i stisnutih šaka uz bedra. Svojom potpunom nagošću i nedostatkom svakoga potpornja, kao i klesanjem između ruku i torza, predstavljaju značajan napredak u kiparstvu u odnosu na svoje egipatske uzore. Obično djeluju osobito vitko i plemenito, utjelovljujući ideal koji vlada u Ateni.