polje: etnologija i antropologija
grana: antropologija
potpodrucje: sociokulturna antropologija
udaljenost između razine stvarnoga razvoja djeteta određene neovisnim rješavanjem problema i razine potencijalnoga razvoja određene rješavanjem problema pod vodstvom odraslih ili u suradnji sa sposobnijim vršnjacima
Izvor: Barnard (2010)udaljenost između razine stvarnoga razvoja djeteta određene neovisnim rješavanjem problema i razine potencijalnoga razvoja određene rješavanjem problema pod vodstvom odraslih ili u suradnji sa sposobnijim vršnjacima
"Započnite s kraćim pričama. Ubrzo ćete primijetiti da se djetetova pažnja povećala pa nedugo zatim kako se opet povećala i tako stalno. Ovime povećavate zonu proksimalnog razvoja. Ova “zona” je razlika između onoga što dijete može naučiti sâmo i onoga što može naučiti uz pomoć odrasle osobe. Kako postupno povećavate vrijeme čitanja, dijete postaje sve pripremljenije za samostalno učenje."
Izvor: Pečnik i Starc (2010)Rod: nema
Vrsta riječi: višerječni naziv
Naziv je osmislio L. Vygotsky da bi objasnio načine na koje se društvena sredina kao konstruktivni čimbenik uključuje u razvoj djeteta. Napredovanje u spoznajnome i jezičnome razvoju odvija se izvan djetetove sposobnosti rješavanja problema, izravnim međudjelovanjem s kompetentnijim odraslim osobama ili vršnjacima i njihovim zajedničkim, komplementarnim aktivnostima.