polje: etnologija i antropologija
grana: antropologija
potpodrucje: lingvistička antropologija
proces u kojemu sudionici u komunikaciji tragaju za emocionalnim pokazateljima u društvenoj okolini s ciljem boljega razumijevanja nejasnih informacija i odgovora na njih
Izvor: Ochs i Schieffelin (1989)proces u kojemu sudionici u komunikaciji tragaju za emocionalnim pokazateljima u društvenoj okolini s ciljem boljega razumijevanja nejasnih informacija i odgovora na njih
Rod: nema
Vrsta riječi: višerječni naziv
Naziv rabe E. Ochs i B. Schieffelin u analitičkome okviru za razumijevanje emocionalnih procesa u jeziku. Emocionalni procesi u tome kontekstu osim osjećaja obuhvaćaju i raspoloženja, sklonosti i stajališta povezana s osobama ili situacijama. Društveno upućivanje važan je proces, kako u ranoj jezičnoj socijalizaciji, tako i u daljnjem razvoju jer omogućuje suradnju i komunikaciju u svim sferama života, od političkoga djelovanja do prijateljstava. Primjerice, bliske veze ovise o sposobnosti pojedinaca da prepoznaju i primjereno odgovore na partnerove osjećaje u danoj situaciji.