društveno upućivanje

polje: etnologija i antropologija

grana: antropologija

potpodrucje: lingvistička antropologija

projekt: Izgradnja temeljnog nazivlja u antropologiji


Definicija

proces u kojemu sudionici u komunikaciji tragaju za emocionalnim pokazateljima u društvenoj okolini s ciljem boljega razumijevanja nejasnih informacija i odgovora na njih

Izvor: Ochs i Schieffelin (1989)
Radna definicija

proces u kojemu sudionici u komunikaciji tragaju za emocionalnim pokazateljima u društvenoj okolini s ciljem boljega razumijevanja nejasnih informacija i odgovora na njih

Istovrijednice (prijevodi)
Engleski:
social referencing
Gramatičke informacije

Rod: nema

Vrsta riječi: višerječni naziv

Sinonimi i varijante
Dopušteni nazivi:
društvena referencija
Napomene

Naziv rabe E. Ochs i B. Schieffelin u analitičkome okviru za razumijevanje emocionalnih procesa u jeziku. Emocionalni procesi u tome kontekstu osim osjećaja obuhvaćaju i raspoloženja, sklonosti i stajališta povezana s osobama ili situacijama. Društveno upućivanje važan je proces, kako u ranoj jezičnoj socijalizaciji, tako i u daljnjem razvoju jer omogućuje suradnju i komunikaciju u svim sferama života, od političkoga djelovanja do prijateljstava. Primjerice, bliske veze ovise o sposobnosti pojedinaca da prepoznaju i primjereno odgovore na partnerove osjećaje u danoj situaciji.

Informacije
  • Broj: nema
  • 4 komentara
  • 0 lajkova
  • Dodano: 31.05.2012
  • Ažurirano: 11.09.2012
Izvori
  • Definicija:
    Ochs i Schieffelin (1989)
    Str. 21
Natrag na pretragu Početna stranica